17 aug. 2014

En sammanfattning av sommaren 2014.

Hösten börjar närma sig och det känns bra. Vi har haft en fin sommar. Den har läkt sår och bäddat in. Värme gör människan gott. Iallafall den här människan. Jag har inte bloggat särkilt ofta som ni märkt och det har också gjort gott. Ibland måste man bara vara.
Nu känns det bra och jag kanske har fått tillbaka lite gnista. Fotat har jag inte heller gjort i den omfattning jag brukar. Jag har knappt kommit ihåg att få upp kameran. Men här kommer iallfall sommaren i bilder från de stunder då jag faktiskt kommit ihåg att föreviga ögonblicket.







I början av sommaren var hönshuset omålat och marken framför ojämn och eländig.











Jag och Molly rödfärgade väggen en solig dag.

Jag ägnade dagar åt att plana ut marken och flytta tonvis med jord.
Vi hämtade tegelsten från ön och från Sundom.
Jag började anlägga golv.

Möbelfynd.

Sol och bad. Och mer sol.


Blomsterfärgring.

Som vanligt en del födelsedagar.

Lätt sommarmat.



Och jag kunde läsa igen. Tappade förmågan att samla tankarna för ett halvår sen men nu är jag tillbaka i mitt läsberoende och jag är så glad för det.




Många långa frukostar på verandan.

Många sköna tropiskt varma kvällar i pergolan.







Lägg till bildtext



Bästa läsupplevelsen på länge. LÄS!!!



Var på en lyckad loppisrunda och kom hem med en hel bil med fynd.
















Åkte ömsom till stugan ömsom till Sundom för bad och annat njutbart.



Ja, det var lite den här sommaren det. Till veckan börjar skolan. Och med den rutinerna. Hurra.

3 kommentarer:

  1. Åh ni ser ut att ha haft en helt underbar sommar gumman <3 Och jag bara älskar stengolvet utanför hönshuset, har haft planer på något liknade men samlar fortfarande material..men nästa sommar kanske.. ;)

    Sköt om dig och familjen! <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Tak for at dele din sommer med os :) Hvilken sommer ! Jeg er helt fyldt op med glæde og inspiration - tak :) Håber du nu har fået lysten og trange til at blogge igen :)

    SvaraRadera
  3. Dejlige dejlige sommerminder :) Og hvor ER du flink til at lægge gulv !

    KH Maria

    SvaraRadera