10 dec. 2013

Det ser inte klokt ut. And I like it!

Jag vet. Det ser inte klokt ut.
Men jag gillar det. Jag gillar känslan av att det måste åtgärdas.
Nu går Molly och kastar lystna blickar på vårt rum, som en gång var hennes så jag gör inget åt det, fast det ser galet ut.
Hon som längtade bort från sitt egendesignade rum med fyra olika väggar, en gul, en röd, en med träd, en med giraff. Nu vill hon tillbaka till de väggarna (efter att ha bott i två andra rum), och jag brukar ju inte vara så svårflörtad när det kommer till sånt, rumsbyten är en baggis, men av någon anledning har jag inte låtit startskottet gå. För många böcker att flytta tror jag, då vi har fem välfyllda bokhyllor i det rummet hon vill åt.

Förut när man tittade in i vårt sovrum såg man vår säng. Nu ser man två bokhyllor istället och lapptäcksväggen ser man från sängen nu istället för att ha den bakom huvudet.



 Det grå tyget var förut klämt mellan två bokhyllor och såg betydligt bättre ut. Jag har bara flyttat hyllorna utan att röra tyget och så har det blivit hängande. Men jag känner mig själv. Vips får jag energi att ta bort det och göra nåt åt det. För det ser ju inte klokt ut. (Fast jag gillar det. Just för att det inte ser klokt ut och ger mig känslan av att det måste förändras vilket är en skön känsla.)
 Jag skulle tycka att det var världens tråkigaste om jag visste att nu ska jag välja en inredning som ska hålla i resten av vårt liv. Att jag måste välja en tapet, en möblering, en stil som vi ska tycka om i all evighet. Nä, fy så trist. Jag har ju så mycket jag tycker om. Och jag tycker om förändring. Jag tycker om möbeldans. Det är min bästa gren. Oj vad jag bjuder upp till dans ofta med mina kära möbler.
Jag tror de trivs med det. Möblerna. För de tackar alltid ja och virvlar med glädje runt med mig.

5 kommentarer:

  1. Oh jag är så avundsjuk. I min lilla 1 och halva kan man inte göra mycket. lägenheten är byggt för att ha sängen där, tvn där och soffan där. Jag ser inga möjligheter, jag som ääälskar att möblera om. Hade man kunnat snylta till sig lite tips och ideer av dig? du är ju så otroliga ideer min hjärna aldrig skulle kommit på. (och ibland blir jag så hemmablind). Hade varit så kul att knäppa lite bilder på min lilla lya och skicka till dig? Om det vore OK för dig hade jag gärna bett om din mail, skulle vara så spännande att visa upp för någon hur JAG bor. <3

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Gör det. Roooligt! persiljekvist@gmail.com Försök ta helhetsbilder så jag fattar rummet men gärna närbilder också. Tycker sånt är jätteroligt. Mejla på! :D

    SvaraRadera
  3. Hej! Läste din fina text om potensial! (Och alla kommentarerna till förstås!) Åh! underbart att jag inte är själv. jag funderar också i dessa banor men jag har ännu inte hittat min plan och vad/om jag ska göra något annat? Ibland känns det bara så förvirrande när det känns som man fastnar i alla tankar och det blir et enda virrvarr. Tänker att vi måste stanna upp och lyssna innåt (som många läsare också sa). Jag har varit hemma nu några dagar och haft vab. Mycket nyttigt! Känner att jag kommer ikapp litegrand. Jobbar "bara" 75% men ibaland känns det mycket när jag vill hinna andra mera spännande saker... ja ja det är bra att vi är flera. tusen tack för din fina blogg! När jag får för mycket av avskalade tidningshem...så återvänder jag med glädje till dig och ditt fina färgsprakande hem och känner att det är rätt! Kram PiaFia

    SvaraRadera
  4. Ååå, det här var en härlig lucka att öppna! Inspirerande! //Annette

    SvaraRadera
  5. Så fint skrevet om å ha ommøbleringssyndromet som jeg også har! Det trenger visst ikke være noe negativt, tvert om! Nå har jeg lest bloggen din i 5 år fram og tilbake, Og kommer alltid igjen. Fint å vite at man ikke behøver å legge vekk fargene og galskapen selv om man blir voksen!:)

    SvaraRadera