12 okt. 2013

Ingenting är sig någonsin likt...?

Jag beundrar människor som har bestämda åsikter om allting. Eller beundrar är fel ord. Jag fascineras av såna personligheter. Det är så långt från mig som man kan komma. Tror jag. Ja, ni ser, även i en sån enkel tanke som denna blir jag tveksam. Tycker jag verkligen så? Jag är grubblarnas grubblare. Finns det något att grubbla över så gör jag det. Just därför blir jag så fascinerad av människor som har bestämda åsikter. Så skönt det måste vara att veta exakt vad man tycker!
Jag tycker en sak tills jag hör en annan åsikt och då kan jag genast omvärdera min tanke. Mig kan man alltid övertyga, för stunden. Men bara tills nästa tanke tar vid. Och så håller jag på. Vindflöjel är bara förnamnet.
Det är ganska tröttande att hela tiden svaja runt så. Men samtidigt lite skönt. Ingenting är säkert. Allt går att ändra på.
Fast jag överdriver säkert. Någonting måste jag väl ändå ha en bestämd uppfattning om!? Jag kommer bara inte på nåt just nu...
Jag skulle ha trivts som politiker. Fast inget parti hade trivts att ha mig som medlem. Snacka om osäkert kort liksom. 

Min hjärna är väl ungefär som vår hall. I ständig förändring. Ja, hela huset är ju förresten i ständig förändring. Hela tiden.
Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Det varierar vad jag tycker. Som sagt.

(Men det finns säkert någon annan som har en bestämd åsikt om det.)

Senaste nytt:
Mitt arbetsbord har visst bytt plats. Oups.



Fåglarna har fått nytt tyg att bajsa på. Eh...titta på menade jag...väl?

Gröna tavlan har varit på semester i sovrummet men ville prompt tillbaka i teve/arbets/sällskapsrummet.

Och så hallen då! Dagens outfit. Notera djurtemat.

Min kära pinne från skogen som inte haft någon bestämd plats annat än i mitt hjärta med sin fina gula lav har fått en hedersplats.

Och på tal om hedersplats!!!

Bergsgorillan är sur. Sitta lågt nere på en hylla. Hmpff. Ett sånt nerköp!

7 kommentarer:

  1. Jag ska bestämt fixa till min arbets-/skaparhörna i helgen! Det är jag övertgad om när jag ser hur inspirerande du har det. Säkert blir det höstens favortitställe här hemma. Jag vet att jag kommer ha en vacker gren hängande över bordet.
    Kram o trevlig lördag!
    /Britten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Och så skickar du bild till mig! :)

      Radera
  2. Jag beundrar INTE folk som har bestämda åsikter om allting! Trots att jag själv kanske framstår som sån ibland, men jag tycker man skall vara flexibel och kunna ändra åsikt om det kommer fram nytt fakta.Fast du har ju rätt i att det måste kännas skönt att ha åsikter om allting, eller ett regelverk att följa så man själv slipper fundera. Ibland beundrar jag såna som har en stark tro på nånting, som gör att dom adrig behöver fundera på nånting här i livet. Fast sen när det går ut över omgivningen, då gillar jag det inte.Gillar däremot er hall och alla härliga små detaljer som du fixar till lite här och där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå du framstår inte så alls. Tvärtom som en tänkande reflekterande människa som kan lyssna också.

      Radera
  3. Tänkte på dig när jag såg denna bild på Pinterest: http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/17/a7/0f/17a70fd9571e89ea1afd153721b58b02.jpg

    SvaraRadera
  4. Brysselkakan: nämen ååååh så underbart!!

    SvaraRadera