1 okt. 2013

Ett skåpigt inlägg.

För några dar sen fotade jag en del av våra skåp för att göra ett inlägg om ja...skåp. (Jag vet, get a life woman!)
Jag gillar skåp. Dels behövs de i ett gammalt hus där det inte finns så många garderober och dels tycker jag om möbler som har en funktion och så har vi ju många saker att stoppa i de där skåpen.
Underligt nog står bara några av dem kvar där de stod när jag fotade för bara tre dar sen.
I det här hade vi handdukar men nu står det i Mollys rum med hennes saker.

Detta är mitt tygskåp och jag tror det kommer att få en ny färg snart. Är så märkligt trött på rött. Skåpet står dock kvar sen tre dar.
 Ser ni hur undulaterna sitter där och försöker se helt oskyldiga ut. Ögontjänare är vad de är. Så fort jag vänder ryggen till blir de huliganer. De sliter ner tyget och krokar loss sina gungspeglar och flyger iväg till en andra väggar och försöker riva i tapeterna. Våra undulater är helt wild and crazy. Och samtidigt ena riktiga fegisar.
Här finns många av mina band och fransar och så blixtlås, knappar och sånt. Detta skåp har flyttats en meter åt höger.

I dessa två finns mer tyg. Och de står kvar.

Här förvaras lite vinterrelaterade kläder som vantar, halsdukar och så. Och är uppläggningsplats för diverse junk. Det står nu på väggen mittemot.

Stora fat och skålar finns i nedre skåpen och tekannor och annat terelaterat i övre. Kokböcker ovanpå. De har INTE flyttats de senaste dagarna.

I denna finns finglas, fina små glasskålar, finassietter,  kalaskaffekoppar och annat kollijox. Den har flyttat till väggen mittemot.

Här finns finserviserna. Eller kalastallrikar, fat och sånt. Det som måste handdiskas och därför inte används annat än till fest. Står kvar.
Vi har fler skåp. Fula, fina, stora små. Hur är det med dig. Har du många skåp? Och har du flyttat några på sista tiden? Jag har en bekännelse. Jag flyttar skåp utan att tömma dem. Det brukar oftast gå bra.

9 kommentarer:

  1. Du älskar verkligen att möblera! Det gör ju i och för sig jag med, men vårat hus är svårt. Vi har så mycket fönster och lite väggyta så vi kan liksom inte ha möblerna på så mycket andra sätt än vi har nu.
    Trist, eller hur?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter trist, men också som en rolig utmaning! ;)

      Radera
  2. Vilken skåpskatt ni har hemma hos er! Underbart!
    vi har också ett gammalt hus, men det byggdes om på 20-talet och då byggde dom en del skrubbar, så vi har ett ovanligt gammalt hus med en del förvaring faktiskt. Det gillar vi! fast jag gillar också såna skåp som man kan flytta runt på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart med mycket skrubbar. Älskar förresten ordet skrubb! :)

      Radera
  3. Du har mange skabe og mange fine skabe :)
    Jeg holder også af skabe og kommoder :)
    Og tømmer dem helst ikke når jeg flytter rundt- synes selv jeg er vældig stærk, men nogen gange må jeg give mig og tømme dem helt... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara om de ska upp på övervåningen måste jag tömma. ;) Grytlappar under och man kan släpa dem vart som helst. :)

      Radera
  4. Hihi jag orkar heller aldrig tömma dem...tar i lite extra (och försiktigt) istället :-)
    Har första tjing på en helt uuuunderbar gammal garderob...torsdag eller fredag får jag kanske hjälp att hämta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det lät spännande. :) Det är som att man kan klämma in nästan hur många som helst eller hur. :)

      Radera
  5. Det var MÅNGA skåp! Härligt, det finns inget bättre än just skåp i möbelsammanhang! Och stolar då:)

    SvaraRadera