2 aug. 2013

Busspiffning á la Lukas med kompisar.

Lukas sommarjobbar hos kommunen med att dekorera bussar och busshållplatser. Det är ett projekt som vår kommun har för att göra ungdomar delaktiga i det offentliga rummet; DIOR. Mycket roligare än att röja sly och plocka skräp skulle jag tro. Att han fick jobba i samma grupp som sina bästa vänner gjorde nog inte heller saken sämre. Deras lilla grupp ansvarade för en buss och de bestämde sig för ett grönt tema.




 Här är det glada gänget.

 Ett annat gäng hade inspirerats av att Luleå är en hamnstad och hade gjort ett havstema.


 Tredje bussens tema gick i spetsmönstrets tecken.


 Teve var också där så kanske kommer det en liten snutt ikväll på lokalnyheterna
 Nästa vecka, deras sista, ska de piffa en busskur.
Åh, vad jag hade velat ha det sommarjobbet då jag var 17 år! Men jag sålde korv och ost på Ica Kvantum eller dansade och sjöng med utvecklingsstörda vuxna på deras semesterhem. Fast det var också kul. HÄR kan man läsa om det i tidningen.

1 kommentar:

  1. wow, vilket sommarjobb! Ett sånt skulle jag också ha velat ha - vilket drömjobb!

    SvaraRadera