31 maj 2013

OM!

Om jag inte redan trivdes så bra där jag bor skulle jag flytta in i en patriciervåning mitt i Malmö. Om min familj ville flytta med. Om vi inte hade lantifierad labradoodle. Om vi fick jobb där. Om vi hade fem miljoner till övers. Om vi hade ett privatplan så vi kunde komma fort till Luleå när vi ville. Om det gick att flytta våningen till ett hus här i stan vore det ännu bättre. För det är sällan jag blir kär i ett boende som jag blev kär i detta. Så coolt och snyggt och mysigt och opretentiöst och originalbevarat och nyrenoverat med stil och alldeles perfekt lagom. Lite stort men om jag köpte det här och flyttade till Malmö skulle vi behöva många övernattningsrum så det vore alldeles perfekt stort.Tänk OM...














Jag diggar stilen hos dem som bor där. Jag tror inte det är stajlat så hårt...eller så är det superstajlat...näää jag tror faktiskt inte det. Säkert bortplockat men känslan jag får av möbleringen, möblerna, stilen gör mig glad. Inte en massa skrytobjekt och ängsliga dörröppnare. Egen stil, egna statement. Man kan ana lite om dem som bor här och det gillar jag. Opretentiöst känns det och jag vet inte om jag sett våningen om den varit ståndsmässigt inredd med moderna klassiker och utvalda smakfulla detaljer. Då hade jag bara svischat förbi. Tack för titten Bolaget!

2 kommentarer:

  1. Verkligen underbarvåning, men till malmö tackar jag nej. Tycker faktiskt den staden är för rörig. Men man kan ju flytta hus, flyga till månen, så kanske man kan önska sig att lägenheten flyttas dit man önskar bo??? Mitt eget paradisdrömort är Rydebäck. Kram från en Rönnarpsbo

    SvaraRadera
  2. Man kan bli väldigt splittrad när man tittar på olika boendeformer just för att man vill bo både i stan och på landet, både i ett stort gammalt hus och i en sekelskiftesvåning. Både på marknivå och högt ovanför taken.
    Jag har alltid velat ha en gammaldags lägenhet med serveringsgång!
    Kram

    SvaraRadera